Jõhvi linnagaleriis saab vaadata 4. aprillist tallinlaste Külli Kõivu keraamika ja Priit Kõivu fototöötluse näitust „Eedeni aed. Peegeldused“, mida toetab Eesti Kultuurkapital.
Näitus „Eedeni aed“ assotsieerub küllusliku paradiisiaiaga. Arvatakse, et see pärineb heebrea keelsest sõnast „ēden“, mis tähendab küllust, rõõmu; sumeri sõna „edin“ kõnnumaad või steppi, mis kätkeb endas potentsiaalset küllust, kus kõik tuleb veel luua.
Nende kahe vastandliku arusaama vahel näitus balansseeribki, kujutades metsiku looduse ja inimkäe poolt korrastatu kokkupuutepunkte, segadikust korrapärase ideaalmaailma loomist.
Loodus peegeldab inimese kohalolu, inimene omakorda loodust, võttes sellest fragmente ja luues oma Eedeni aeda, kus kehtivad kindlad reeglid. See on siiski ideaalmaailm, ainult näiline, eksisteerides mitte konkreetses asukohas, vaid pigem kusagil mõtteruumis.
Ka sümmeetria võib olla näiline, osutudes lähemal vaatlusel siiski asümmeetriaks. Miski pole nii nagu esmapilgul näib, aga vaatamise hetkel on kõik just nii nagu teile näib.
See on Eedeni aed, kust Aadam ja Eeva on juba lahkunud, aga keerubid on endiselt valvel.
Priit Kõivu fototöötlused loovad peegelduste kaudu mainitud ideaalmaailmu, mida Külli Kõivu keraamilised skulptuurid omakorda nihestavad, tuues mängu ainult näiliselt sümmeetrilise kujutise.
Autoritel on ühine lähtepunkt, kuid peegeldusprotsess on kummalgi erinev ja mänguline.
Tööd linnagaleriis | ||
Olevus | Külli Kõiv | kõrgkuumuskeraamika |
Brüsseli kapsas | Külli Kõiv | kõrgkuumuskeraamika |
Progenitor | Külli Kõiv | kõrgkuumuskeraamika |
Keerub I | Külli Kõiv | kõrgkuumuskeraamika |
Keerub II | Külli Kõiv | kõrgkuumuskeraamika |
Keerub III | Külli Kõiv | kõrgkuumuskeraamika |
Hõbekeeris I | Külli Kõiv | kõrgkuumuskeraamika |
Hõbekeeris II | Külli Kõiv | kõrgkuumuskeraamika |
AD 1.23. I-XVIII | Priit Kõiv | digiprint lõuendil |